ΚΥΠΡΙΑΚΟ: Μας τα είπαν όλα, τι απομένει για να βγούμε από τις αυταπάτες;

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

Τι ενοχλούσε η λειτουργία στον Άγιο Γεώργιο τον Εξορινό, διερωτάτο προχτές ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, για να καταγγείλει δημοσίως και απερίφραστα για πρώτη φορά τον Μουσταφά Ακιντζί που δικαιολογείται ότι δεν είναι αυτός που παίρνει τις αποφάσεις αλλά η ψευδοκυβέρνηση κι αυτός δεν μπορεί να την επηρεάσει…

Αλλά, γιατί διερωτάται ο Πρόεδρος; Είναι η πρώτη φορά που του συμβαίνει; Αυτό, που θα έπρεπε να διερωτηθεί από καιρό, μαζί με τις κομματικές ηγεσίες που πλασάρουν την ευτυχία του νέου κράτους που ονειρευόμαστε, είναι με ποιους θα το κτίσουμε το νέο κράτος. Διότι, δεν είναι αρκετό να μας λένε οι ταγοί ότι υπάρχουν κι απ΄ εκεί ακραίοι εθνικιστές, όπως υπάρχουν κι απ΄ εδώ. Χωρίς να λαμβάνουν υπόψη μια μεγάλη διαφορά. Ότι αυτοί που ονομάζουν ως ακραίους στην τουρκοκυπριακή κοινότητα, είναι αυτοί που «κυβερνούν» εκ μέρους της Άγκυρας και είναι αυτοί οι οποίοι μετά τη λύση θα είναι υπουργοί και βουλευτές να παίρνουν αποφάσεις για το κοινό μας κράτος. Δεν θα πλάσουμε άλλους. Και δεν είναι μόνο οι Τουρκοκύπριοι είναι, κυρίως, οι έποικοι, όπως οι 7.200 που μόλις πρόσφατα πήραν «υπηκοότητα» από τον Ντενκτάς, την ώρα που ο Ακιντζί, που δεν κατατάσσεται στους ακραίους, κατάγγελλε τον Αναστασιάδη και τη Βουλή ότι δεν προωθούν την «κουλτούρα ειρήνης» και δεν αναγνωρίζουν τις ευαισθησίες των Τουρκοκυπρίων και οι δικοί μας φωστήρες του έδιναν δίκαιο 100%.

Ασφαλώς και είναι θετικό το γεγονός ότι υπήρξαν αντιδράσεις και από Τουρκοκύπριους για την απαγόρευση του Επιταφίου στον Άγιο Εξορινό στην Αμμόχωστο. Αλλά, δεν είναι μόνο με αυτούς τους λίγους, που πάμε να στήσουμε κράτος, είναι με την πλειοψηφία όσων κατοικούν στα κατεχόμενα την οποία δεν φαίνεται να εκπροσωπεί ο Ακιντζί και οι ομάδες, που δεν θέλουν να εμποδίζονται οι θρησκευτικές ελευθερίες των Ελληνοκυπρίων. Εξ ου και η απάντηση του Ακιντζί στον Πρόεδρο όταν του έθεσε το θέμα του Αγίου Εξορινού. Ότι δεν μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις της «κυβέρνησης». Όπως δεν μπορεί να επηρεάσει και τις αποφάσεις της Άγκυρας για την Κύπρο και κατέληξε να τις ενστερνιστεί και να γίνει ο πρωταγωνιστής στα σχέδια της. Ανταποκρινόμενος και με το παραπάνω στη συμβουλή που του έδωσε ο Ερντογάν μόλις αναδείχθηκε νέος ηγέτης του κατοχικού καθεστώτος. «Αυτά που βγαίνουν από το στόμα του κυρίου προέδρου πρέπει να τα ακούει με τα αυτιά του» (Ερντογάν – 27/4/2015).

Τελικά, κι αφού διαπιστώνει κι ο Πρόεδρος την αδυναμία του Ακιντζί, μήπως είναι καιρός να ξανασκεφτεί η ηγεσία μας την πολιτική της; Διότι, από κάποια στιγμή και μετά θα πρέπει επιτέλους να αναγνωρίσει ότι το Κυπριακό δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με προσωπικές ατζέντες ή σε κοινωνικό ή πολιτιστικό επίπεδο. Αυτό έκανε επί Ταλάτ, αυτό κάνει και επί Ακιτζί. Και φτάσαμε σε σημείο τέτοιας αναβάθμισης της πολιτικής υπόσταση του κατοχικού ηγέτη, που δόθηκε το μήνυμα διεθνώς, και ειδικά στην Ευρώπη, αλλά και στον κυπριακό λαό, ότι στην Κύπρο υφίστανται δυο κράτη, το καθένα με τον πρόεδρο του και το λαό του και τη θρησκεία του (όπως λένε οι Τούρκοι), και άρα είναι αποδεκτή, έστω κι αν δεν αναγνωρίζεται νομικά, η χωριστή οντότητα του κάθε «συνιστώντος κράτους». Δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιτυχία από αυτήν για το κατοχικό καθεστώς και για την Άγκυρα. Και επιτεύχθηκε μέσω των συνομιλιών, που γίνονται εδώ και χρόνια με τους όρους που θέτει η Άγκυρα και ακολουθεί πιστά η ηγεσία μας, πάντα με τη λογική του μομέντουμ που θα χάσουμε, ακόμα κι αν χρειαστεί να εξευτελιστεί ο λαός, η αξιοπρέπεια και η ιστορία του.

Μας συμβαίνει πια αυτό που με τη σοφία της απλότητας λέει ο δαιμόνιος αστυνομικός επιθεωρητής Μπέρνι Γκούντερ, ήρωας του συγγραφέα Φίλιπ Κερ (Η Τριλογία του Βερολίνου), στο καταπληκτικό βιβλίο «Αν οι νεκροί δεν αναστένονται». Περιέγραφε στην Ντορίν, χρόνια μετά τους Ναζί, πώς επιβίωσε στη ναζιστική Γερμανία ως αντιναζιστής ο ίδιος: Λες στον εαυτό σου ότι μπορείς να βάλεις στην άκρη της αρχές σου και να κάνεις συμφωνία με το διάβολο μόνο και μόνο για να μην μπεις σε μπελάδες και να μείνεις ζωντανός. Το κάνεις όμως αρκετά συχνά και φτάνεις στο σημείο να ξεχάσεις ποιες ήταν οι αρχές σου.

Θέλουν, λέει, δίκαιη κατανομή φυσικού αερίου

Τι ωραία που τα λέει ο Μουσταφά Ακιντζί. Εμείς, λέει, θέλουμε ο τομέας της ενέργειας «να γίνει τομέας συνεργασίας, ένα από τα στοιχεία που θα ενώσει τις πλευρές».

Τα έλεγε πάλι προχτές. «Θέλουμε, λέει, μια δίκαιη κατανομή του φυσικού αυτού πλούτου γνωρίζοντας ότι ανήκει και στις δύο κοινότητες». Τι να κάνουμε, όμως, κύριε Ακιντζί μου, που τον φυσικό πλούτο τον διαχειρίζεται το νόμιμο κράτος κι εσείς βρίσκεστε στην παρανομία; Εξάλλου, κι εμείς θέλουμε δίκαιη κατανομή του εδάφους, αλλά ενώ εσείς είστε ιδιοκτήτες του 12,3% της συνολικής έκτασης της κυπριακής γης κατέχετε το 36% και δεν συμφωνείτε ούτε με το 28% να αποκτήσετε νομιμότητα.

Θέλουμε και δίκαιη κατανομή εξουσιών, αλλά εσείς που εκπροσωπείτε το 18% του πληθυσμού θέλετε να εξουσιάζετε το 80%.

Θέλουμε και δίκαιη κατανομή της ακτογραμμής αλλά κατέχετε το 51,6% και δεν σκέφτεστε για το καλό της συνεργασίας μας ότι δικαιούται και η πλειοψηφία κατιτίς παραπάνω, που ενώ διοικεί το νόμιμο κράτος ελέγχει μόλις 38,4% της ακτογραμμής. (Το 9,6% το ελέγχουν οι Βάσεις).

Καταλάβατε κύριε Ακιντζί μου. Είναι άδικη η ζωή, τελικά.

Αρ. Μιχαηλίδης, “Φ”

One thought on “ΚΥΠΡΙΑΚΟ: Μας τα είπαν όλα, τι απομένει για να βγούμε από τις αυταπάτες;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s